Graafinen ohjeisto
Suomen Lions-liitto ry:n graafinen ohjeisto on tehty yhtenäistämään järjestön ilmettä ja vahvistamaan sen ulkoista kuvaa. Viestinnässä käytettävä graafinen ilme vaikuttaa niihin mielikuviin, joita järjestöstä muodostuu. Hallitun mielikuvan luomiseksi on tärkeää, että painettu ja sähköinen viestintä on ilmeeltään suunnitelmallista ja yhtenäisiä linjoja noudattavaa koko organisaatiossa.
Yhteinen graafinen ilme viestii luotettavuudesta, tehokkuudesta ja yhtenäisyydestä järjestön sisällä. Tunnuksen ja värien johdonmukainen käyttö auttaa viestejä erottumaan muista ja yhdistää viestien informaation aina Suomen Lions-liittoon. Yhteinen graafinen ilme on osa laadukasta ja tuloksellista toimintaa.
Suomen Lions-liiton visuaalinen ilme rakentuu tunnuksesta, väreistä, typografiasta sekä näiden elementtien välisistä suhteista.
Suomen Lions-liiton graafinen ilme on päivitettiin 05/2020 vastaaman kaudella 2019-2020 päivitettyä kansainvälisen järjestön brändiohjeistusta. Kansainvälinen brändiohjeistukseen on tullut viimeisin päivitys 05/23 ja myös liiton graafinen ilme on päivitetty 04/24.
Suomen Lions-liiton viestintä- ja markkinointipäällikkö Anna-Kaisa Jansson ja viestintäjohtaja Ulla Karppinen vastaavat visuaaliseen ilmeeseen liittyviin kysymyksiin.
UUSI! Suomen Lions-liiton graafinen ohjeisto (4/24)
Sivua päivitetty viimeksi 8.4.2024