R-kioskernas frukostkampanj belönades med Industry Awards - priser
Musikbranschens bästa aktörer belönades senaste fredag med Industry Awards-priser i Tammerforshuset. R-kioskerna vann Årets brandproduktion/samarbete-kategori med sin Ämmä-frukostkampanj, där Finlands Lionsförbunds KiTeNet-kampanj var målet för välgörenheten.
R-kioskerna ville med sin frukostkampanj ta ställning för flickornas självkänsla och mot trakasserier och ojämlikhet. Med kampanjen lyftes även en viktig sak fram, nämligen att konkret minska på nätmobbning. Kvinnomytologin och kvinnans ställning i samhället har med anledning av kampanjen behandlats även i riksmedia.
Kampanjen förverkligades i samarbete med artisten Ettan.
- Kampanjhelheten har varit vågad, för kampanjen har från börja kunnat uppfattas fel med avsikt eller oavsiktligt. Med hjälp av helheten har man lyckats få uppmärksamhet och medel för ett viktigt välgörenhetsprojekt och dessutom har det ökat kännedomen om R-kioskernas frukost, kommenterar marknadsföringsdirektör Tarmo Kirjonen.
Utöver R-kioskerna har följande företag deltagit i förverkligandet av kampanjen: Prokuktionsbolaget Digital Factory, Warner Music Finland, reklambyrån Hansdotter, mediabyrån dentsu Finland, Finlands Lionsförbund r.f., Manage Me samt kommunikationsbyrån OSG Communications.