R-kioskernas välgörenhetskampanj har börjat
R-kioskernas Ämmä-frukost börjar dagen aktivt och gör också gott med hela hjärtat. ❤️ R-kioskerna skänker 5 cent för varje kaffe med bröd kombo som säljs under kampanjen till den riksomfattande (KiTeNet) - kampanjen Från mobbning till en sund nätanvändning som Finlands Lionsförbund initierat.
En god självkänsla ger en grund , på vilken barn och unga kan bygga element för att få ett bra liv. För att utveckla en god självkänsla behövs stöd och uppmuntran från ansvarskännande vuxna. R-frukosten vill ta ställning för flickors självkänsla och motverka trakasserier och ojämlikhet.
- Vi på R-kioskerna antog den här utmaningen, eftersom det nu behövs åtgärder för att hjälpa barn och familjer, säger R-kioskernas marknadsdirektör Tarmo Kirjonen.
KiTeNet vill minska den digitala klyftan mellan barn och föräldrar och få dem att tala om innehållet i media och att tillsammans diskutera regler för användningen av internet, sociala medier och den övriga digitala världen.
- Med kampanjen kan vi tillsammans hjälpa familjer och barn att skydda sig själva på internet, och t.ex. få dem att respektera andras rättigheter och att identifiera brottsligt beteende på nätet, konstaterar Finlands Lionsförbunds verksamhetsledare Petri Kaukiainen.
R-kioskernas Ämmä-kampanj pågår 27.2.-23.4.2023.