Marknadsföringskampanj på sociala medier
Hjälp barnet, hjälp familjen – insamlingen har under de första veckorna i januari redan haft nästan 120 000 visningar på sociala medier. I februari är temat för kampanjen på sociala medier att hitta förslag som kan premieras på Det Godas Dag.
Målsättningen med marknadsföringen av Hjälp barnet, hjälp familjen på sociala medier, som startade i början av januari, var att få allmänheten att delta och att få nya medlemmar villiga att ställa upp och hjälpa till i insamlingen och möjligen också att bli nya klubbmedlemmar.
Förhoppningsvis har någon klubb reagerat på kampanjen och själv blivit inspirerad att ordna en egen lokal insamling. Om kampanjen inte dykt upp på dina sociala medier, kan du titta på den på förbundets Facebook-sida i reklambiblioteket. Du kan också läsa mera om Hjälp barnet, hjälp familjen-insamlingarna.
Under de två första veckorna i januari nådde vi över 47 000 människor med reklamkampanjen och nästan 120 000 visningar. På två veckor kom det nästan 1 000 klickar på linken eller inloggningar på våra hemsidor.
I februari försöker vi igen få så många goda förslag som möjligt i kampanjen med tanke på den som kommer att belönas som årets Gottgörare på De Godas Dag. Läs mera om förslag till Årets Gottgörare.