Denna webbplats använder cookies

Denna webbplats använder cookies som är nödvändiga för operationen, liksom statistiska cookies som möjliggör utveckling av webbplatsen. Dessutom kan en del innehåll kräva godkännande av marknadsföringscookies. Läs mer om de cookies vi använder.

Denna webbplats använder cookies

Denna webbplats använder cookies som är nödvändiga för operationen, liksom statistiska cookies som möjliggör utveckling av webbplatsen. Dessutom kan en del innehåll kräva godkännande av marknadsföringscookies. Läs mer om de cookies vi använder.

Dina cookieinställningar har sparats.

LION meddelande september 2024 II

Publicerad:

Syyskuun toinen tietoisku julkaistu:

Valmistaudumme Hyvän Päivään, Auta Lasta, Perhettä

Sedan mitten av augusti har Finlands Lionsförbunds kommunikationsbransch genomfört en riksomfattande annonskampanj för medlemsrekrytering på Facebook och Instagram tillsammans med en samarbetspartner.

Kampanjen inleddes i mitten av augusti och har syftat till att styra trafiken till webbplatsen lions.fi, öka synligheten och medvetenheten kring verksamheten och bjuda in nya medlemmar att engagera sig i att göra gott.

Under de två första veckorna av kampanjen har vi fått nästan 260 000 annonsvisningar och nått över 120 000 enskilda personer på Facebook och Instagram. Totalt har man klickat på annonserna cirka 4400 gånger.

Sammantaget har kampanjen varit effektiv. Vi har nått ut till människor på ett bra sätt genom annonseringen och har fått dem att gå in på webbplatsen där de som är intresserade av verksamheten kan lämna sina kontaktuppgifter och få veta mer om medlemskap och lokala klubbar.

En bra klickfrekvens visar att annonserna också har slagit väl ut hos målgruppen. Betald annonsering, d.v.s. Meta-annonserna, har också stått för en betydande del av den totala trafiken till webbplatsen, med över 87 % av all trafik under kampanjen.

Kampanjen fortsätter under en månad. I september övergår vi till att marknadsföra kulmen på Bli en Lion-kampanjen under den följande månaden, Det Godas Dag och Hjälp Barnet, Hjälp Familjen-insamlingarna, som återigen kommer att vara som tema för årets Det Godas Dag.

Du kan kolla in aktuella annonser i vårt annonsbibliotek , om de inte ännu har dykt upp i ditt some-flöde.