Bussimainoskampanja käynnistyi
Käynnistyneen viikon alusta Suomen Lions-liitolla on bussien perämainoksia Porissa, Lahdessa ja pääkaupunkiseudulla neljän viikon ajan. Mainoksissa etsitään ehdotuksia Vuoden Hyväntekijäksi. Vinkkaa kuvalla liiton viestinnälle, mikäli näet mainoksen liikenteessä.
Mainoksia on liikenteessä pääkaupunkiseudulla 15 bussissa, Lahdessa 10 bussissa ja Porissa 10 bussissa.
Palautteen perusteella bussien perämainos on yksi parhaista ja kustannustehokkaimmista ulkomainonnan mainospaikoista liikennevälineissä. Etenkin ruuhkassa tuhannet ihmiset ajavat linja-auton perässä. Bussin takana olevat ehtivät rauhassa katsoa mainokset liikennevaloissa seisoessa ja ajaessakin.
Bussien perämainoksilla saamme arviolta bruttokontakteja (OCT) noin 3,3 miljoonaa pääkaupunkiseudulla, 260 000 Lahdessa ja 220 000 kontaktia Porissa.
Mainokset ovat jatkoa helmikuussa käynnissä olleelle somemainoskampanjalle Facebookissa ja Instagramissa. Somessa tavoitimme kuukauden aikana noin 75 000 ihmistä ja saimme mainoksille 330 000 näyttökertaa.
Tammikuussa kampanjoimme somessa lisätäksemme Auta lasta, auta perhettä -keräysten tunnettuutta. Tammikuun aikana saimme mainoksille yli 250 000 näyttökertaa ja tavoitimme yli 82 000 ihmistä.
Mikäli mainokset eivät ole osuneet sinun somevirtaasi, voit käydä kurkkaamassa niitä liiton Facebook-tilin mainoskirjastosta.
Anna-Kaisa Jansson