Kutsu Lioniksi käy somekanavilla
Suomen Lions-liiton viestinnällä on ollut elokuun puolivälistä alkaen käynnissä valtakunnallinen jäsenhankinnan mainoskampanja yhteistyökumppanin kanssa Facebookissa ja Instagramissa.
Elokuun puolivälissä käynnistyneen kampanjan tavoitteena on ollut ohjata liikennettä lions.fi-sivustolle, näkyvyyden ja tietoisuuden lisääminen toiminnasta sekä uusien jäsenien kutsuminen mukaan tekemään hyvää.
Kahden ensimmäisen kampanjaviikon aikana olemme saaneet lähes 260 000 mainosnäyttöä ja tavoittaneet yli 120 000 yksittäistä ihmistä Facebookissa ja Instagramissa. Mainoksia on klikattu yhteensä noin 4 400 kertaa.
Kampanja on kokonaisuudessaan ollut tehokas. Olemme tavoittaneet mainonnalla hyvin ihmisiä ja saaneet siirtymään heidät sivustolle, jossa toiminnasta kiinnostuneet voivat jättää yhteystietonsa ja saada lisätietoja jäsenyydestä ja paikallisista klubeista.
Hyvä klikkausprosentti kertoo, että mainokset ovat myös purreet hyvin kohderyhmään. Maksetun mainonnan, eli Meta-mainosten, osuus kokonaisliikenteestä kotisivuilla on ollut myös merkittävä, yli 87 prosenttia kaikesta kaikesta kampanjan aikana saadusta liikenteestä.
Kampanja jatkuu kuukauden ajan. Syyskuussa siirrymme mainostamaan seuraavan kuukauden ajaksi Kutsu Lioniksi -kampanjan huipentumista, Hyvän Päivää sekä Auta lasta, auta perhettä -keräyksiä, joiden järjestäminen on jälleen tämän vuoden Hyvän Päivän teemana.
Voit katsoa käynnissä olevia mainoksia mainoskirjastostamme, mikäli mainokset eivät ole vielä osuneet sinun somevirtaasi.
Anna-Kaisa Jansson