LION 1/23: KiTeNetin viestintä oli näkyvää
KiTeNetin viestintä syksyllä lasten vanhemmille on ollut onnistunut. Facebook-mainonnalla olemme tavoittaneet lähes 250 00 näyttökertaa.
KiTeNet-kampanjan mainostus Facebookissa käynnistettiin 24.11.2022. Se suunnattiin 6-17-vuotiaiden lasten vanhemmille.
Marraskuun lopusta alkaen käynnistynyt mainonta on tuottanut kontakteja: mainoksen näyttökertoja on lähes 250 000 ja mainoksen ainakin kerran nähneitä ihmisiä on lähes 90 000. Tämä kertoo asiamme kiinnostavuudesta.
Klubeille tarkoitetussa Facebook-ryhmässäkin on muutama sata osallistujaa.
Klubien vanhempainiltoja lähes 100
Ylen TV1 otti toistamiseen yleishyödyllisen tietoiskumme viikolla 5 esitettäväksi, jolla saavutamme hyvää näkyvyyttä kautta maan.
Vanhempainiltoja klubien kautta on pidetty arviolta 60-90 kertaa.
Muutamissa piireissä on ollut vanhempainiltoja runsaamminkin, joka on näkynyt muun muassa niin, että vanhemmille on jaettu yhteensä noin 20 000 opasta.
Näkyvin lienee ”Seinäjoki hanke”. Siellä paikkakunnan yhteisen tapahtuman jälkeen paneudutaan asiaan klubien kanssa. KiTeNetin myötä on paikkakunnalle kehittymässä malli kaikkien osapuolien välisestä vuosittain jatkuvasta yhteistyöstä. Merkittävä sivutuote!
KiTeNet on synnyttänyt monenlaista yhteistyötä.
Yleisemminkin palautteena on, että KiTeNetin kautta saatu runsaasti näkyvyyttä. Samoin on syntynyt erilaista yhteistyötä somehankkeissa, TV- esitysten, oppaan valmistelun ja webinaarien kautta.
Kevään avauswebinaarissa lioneille 24.1. keskustelimme kevään ohjelmasta, jossa lippulaivana on vanhempain-webinaari 21.3.2023. Siinä tavoitteena on saada ainakin 4 000 kuulijaa asiallemme. Siihen tarvitsemme klubien panosta, josta keskusteltiin myös tammikuun webinaarissa.
Näillä terveisillä haluamme toivottaa lioneille aktiivista uutta vuotta ja hyvää nettikäyttäytymistä.
Hannu Anttonen
kampanjan vastuullinen
Raimo Sillanpää
liiton viestintäjohtaja
Lue lisää tästä ja monesta muusta mielenkiintoisesta aiheesta tuoreesta LION 1/23 -lehdestä www.lions.fi/lionlehti.